31.07.2013

Elafonisos Island sau un colt de rai!

Dupa frumoasa excursie pe "degetul" de mijloc a peninsulei, nu ne puteam refuza o calatorie si pe "degetul" din dreapta a regiunii Lakonia. Mai ales ca grecul (o cunostinta buna din Atena, care ne primeste tot timpul cu mare bucurie) a zis sa mergem sa vedem plajele ca in Santa Barbara :)) Nu stiu cum sunt plajele in Santa Barbara, dar am inteles ca trebuie sa fie ceva frumos! Asa ca la ordinea zilei - vizitarea (desigur si balacitul) pe plajele de pe insula Elafonisos.
Auzind de feribot (ca doar asa poti nimeri pe insula), mama din start categoric a refuzat, iar noi tare nu am insistat, avind experienta calatoriei precedente, de unde s-a intors extrem de speriata :)) Si ca sa nu-i fie urit toata ziua, am lasat-o si pe Lucia cu ea, mai ales ca Lucia sufera de rau de mare. Ele fericite au ramas in Vathi (stiam noi ca vor face exces de inghetata :))), iar noi nu mai putin fericiti (uf... nu ne va bate nimeni la cap :)) am plecat spre Elafonisos.
"Degetul" din dreapta peninsulei e mai civilizat. Foarte multe livezi de portocale bine ingrijite, orase mai mari si mai industriale si in general mai multa lume. Muntii nu atit de inalti si abrupti, vegetatie mai multa, dar parca marea nu atit de spectatuloasa ca pe "degetul" de mijloc.

o epava ruginita ne iese in cale, naufragiata de ceva vreme... dar care ofera o priveleste deosebita

Dupa vreo 120km ajungem in virful peninsulei... iar acolo.. o panorama absolut fermecatoare! O apa turcuaz care de departe arata senzational! Deja incepea sa-mi placa! Dar trebuia de luat feribotul si de mers spre insula.

iata poza de pe malul peninsulei si in fata se vede insula - adica e tare aproape de continent. Cu feribotul am mers vreo 10 minute

feribotul costa 10 euro/car si 1 euro/persons

calatoria cu feribotul a fost distractiva pentru Sofia, mai ales ca si masina calatorea cu noi :))

chiar si aceasta bisericuta era pe o insulita mica!

asta e malul peninsulei ce raminea in urma noastra:

si iata ce frumusete ne astepta pe insula:

cararusa ce duce spre plaja cu un nisip atit de alb si fierbinteeeeeee :)) se simte suflul Africii, care e la citeva sute de km in largul marii

si iata si plajaaaaaaaaaaaaaaaaaa:

in sfirsit balacealaaaaaaaaaa! :))

observati puzderia de lume, care nu-ti permite sa treci prin apa :))))

aici a fost unicul loc in Grecia unde am platit pentru umbrela si 2 paturi  - 8 euro! Erau chelneri care iti aduceau bauturi de la bar (situat la vreo citeva sute de metri de la plaja!) - saracii de ei, cred ca faceau cite vreo 50 de ture pe zi pe nisipul fierbinte...

in jurul nostru majoritatea erau straini: scandinavi, italieni, nemti, etc.. Multi veniti cu casute pe roti. Merita, deoarece oferta de cazare in zona nu e prea variata si in general zona e slab dezvoltata.

si da, desigur, aici cel mai bine e sa vii cu iahtul :))

si, cam flaminzi (nu prea ai ce minca pe acolo la plaja - trebuie sa iesi inapoi in port, unde este unicul orasel pe insula) ne intoarcem pe continent....

concluzie: de vizitat numaidecit si anul viitor, de venit pe mai multe zile si de savurat la maxim asa coltisoare de rai!

in urmatoare postare va povestesc cum ne-am oprit si in Monemvasia!